Keresés ebben a blogban

FONTOS!!!

EZ AZ OLDAL NEM LETÖLTŐ OLDALKÉNT SZOLGÁL!
ÉS EMAIL-BEN SEM KÜLDÜNK KÖNYVEKET!

2016. október 16., vasárnap

Vélemény #33


Diana Landry
Nem felejthetsz el


Egy fiatal fényképész, aki véletlenül szemtanújává válik egy brutális gyilkosságnak. 
Egy fiatal doktornő, akit anyja menekít ki kegyetlen apja markából még megszületése előtt.
Egy középiskolai tanárnő, aki egy olyan férfi gyermekét neveli, aki összetörte a szívét. 
Három nő. 
Három különböző sors. 
Egy közös ellenség, aki egymás útjába sodorja őket, és megpecsételi a jövőjüket. 
Az élet kiszámíthatatlan, és nemsokára azt veszik észre, hogy mindannyian egy szövevényes háború részeseivé váltak, ahol az sem mindig egyértelmű, ki az ellenség és ki a barát… 
Fordulatok, szövetségek, leszámolások, szerelmek – maga az élet, színes szélesvásznú kivitelben. A sors keveri a lapokat, az olvasónak mindössze annyi dolga marad, hogy sodortassa magát az izgalmas, lebilincselő áramlattal. 
Diana Landry romantikus regénysorozatának befejező kötete.



Oké… elsőnek is a borító az valami meseszép. ♥♥♥ És megragadóbb, igazság szerint jobban elnyerte a tetszésemet, mint az első résznél – bár az is megfogott -. :) A leírás bár számomra már nem volt ismeretlen, tekintve abból a szempontból, hogy az első részt követi, csak itt ebben már, egy harmadik ’szál’ is fut, már ha kifejezhetem így magam, Emília és Max történetét is benne. De azt mégis meg kell jegyeznem, mert nem tudok elmenni mellette, hogy figyelemfelkeltő. De úgy az igazi, ha előtte a ’Nem bújhatsz el’ –t olvasódik el először, mert másképpen nem lesz teljes az egész szál, s történés. Még akkor sem, ha ahhoz képest elegendő magyarázatot, információt is lelhetünk ebben a kötetben, amely miatt nem mondhatni, hogy összezavarhatná az olvasó figyelmét, ha csak ezt olvasná el… elsőként. De nagy hiba volna, s vétség, ha az elsőt kihagyná valaki, vagy ha megcserélné az olvasási pontot…
@Diana_L , én erre a részre is csak azt tudom mondani, hogy lenyűgözött. Már az első sorok után azt mondtam magamnak, és a barátnőmnek is, hogy imádom, csak ugyan, mint ahogyan az első részt. Ugyanazt az érzést, sőt mi több, egy-kettővel még több érzést is kaptam belőle, ebből a részből. És ez a végére sem változott meg. Imádtam minden egyes sorát, minden egyes jelenetet, részt benne. A karakterekről nem is beszélve. *.*♥♥♥
Különösen tetszett már az elején az, hogy Antonio-ról, a főbb maffia főnők életébe is betekinthettünk, jobban, mint az első részben. Itt ebben már többet tudtunk meg róla, mint pl. azt, hogy honnan indult, s miért vált azzá, akivé vált… S bár hiába rossz fiú… mégis az ő karaktere, múltjával és jelenével épült ez a sorozat, és a karakterek közös pillanataik, amelyekben egyre közelebb s közelebb kerülnek egymáshoz… Ami, Antonio gaztette és mivolta nélkül, aligha történhetett volna meg. Gondolok itt elsősorban, Alex-ra és Kate-re… És persze e résznek párosára, Gabe-re és Lena-ra, és Max-Emíliára.
És, hogy még valamit mondjak Antonio-ról. Ahogyan az első részben, úgy itt is sikerült megragadnod úgy a karakterét, a modorát, ami egy maffia főnöktől elvárható, s számítható. Azaz, én úgy gondolom, s úgy éreztem, hogy sikerült hitelessé tenned az ő karakterét. *.*
Na és akkor most e könyv főhőseiről… egy pár mondat…
Már az elején bebizonyosult nálam, hogy Gabe sokban hasonlít a bátyjára, Alex-ra, már csak abból a szempontból is véve, ahogyan kerek perec közölte a szándékát Lena-val. – Ami felelhető, s észlelhető volt, Alex-nél is, amikor elhatározta magában, hogy ő akarja Kate-t, testestül, lelkestül, szívestől…- És én imádtam. Fülig ért a szám, kis híján annyira vigyorogtam rajta. Tetszik, sőt mi több imádom a határozottságát, és a fellépést. Ami jogos is. Pláne meg, hogy érezhető volt rajta az, hogy tényleg komolyan gondolja… szívből… ami a legfontosabb szempont, az elfogadhatóságát nézve. :)
S akárcsak Alex-éknál, úgy Gabe-éknél is hihetetlenül élveztem azokat a részeket is, amikor Gabe akcióba lendült, hogy megmutassa s, hogy bebizonyítsa Lena-nak, hogy ő tényleg most komolyan gondolja azt, hogy őt akarja, s hogy szereti.
Konkrétan én imádom, ha egy férfi, amikor elkövet egy bazi nagy hibát, s amire rá is ébred, s hogy szeretné, s azon van, hogy azt helyre hozza, és hogy azon van, hogy megmutassa, nem csak üres szavakat mormol, s tetteket cselekszik, ha nem valójában, tényleg azt akarja amit, s ezt nem rest be is bizonyítani. Az ilyen bizonyítási kereteket, cselekvéseket, mint amit itt Gabe-nél is volt alkalmam tapasztalni, s átélni, nekem nagyon tetszett. S imponált is. :)
Lena-t is megszerettem azon nyomban, amikor a félelmét a háttérbe szorítva, erősnek, s bátornak mutatta magát, és hogy nem tört meg, Antonio-val szemben… Egyenesen imádom az ilyen női karaktereket. Szeretem, hogy van saját önálló döntésük, és hogy még a legrosszabb, legfájdalmasabb pillanatokban is képesek összeszedetten gondolkodni, cselekedni, és ami a legfőbb, szájalni. :D :) S őszintén szólva, ha nem titkolta volna el Gabe elől, amit eltitkolt… akkor most én nem hiszem, hogy ennyire megragadó lett volna az ő kapcsolatuk. Végig izgultam, bár volt egy olyan érzésem, hogy Gabe eléri, amit akar, de mégis olyan jó érzés volt, végig izgulni a kapcsolatuk menetét. Ahogyan Gabe próbálta elérni, hogy Lena higgyen abban, hogy komolyak a szándékai. :)
Különösen imádtam azt a részt is, amikor Gabe-bel a gyerekkori emlékeiket, a megismerkedésük korszakát vették elő. :) Imádom az ilyen régi sztorik felelevenítését, mert bár lehet vidámabb vizekre evezni vele végül, de lehet szomorúbbakra is… De mégis van egy fajta jellegzetes pillanata, amely által több bepillantást tudunk nyerni a karakterek múltjába, ami ha meg közös is, az csak még egy extra plusszot dob rajta. :)
S akkor a történet másik két párosáról is néhány pár mondat…
Őszintén megérintett Max része is benne, ahogyan az érzéseiről olvashattam, hogy mennyit számított neki az emberei élete, és most ebben a Lena élete is… majd Emília is… Őszintén, összeszorult a szívem, ahogyan az ő érzéseit olvastam… És… bár általában szeretem, ha egy szálon fut egy könyv. Mármint abban az értelemben, hogy csak egy páros van az, akinek az ’életébe’, az ’együtt töltött pillanatiba’ nyerünk betekintést… De úgy érzem, hogy ebben ez most nem zavart, mármint, hogy nem csak Lena és Gabe, meg a fő gonosz van képben, de ugyanúgy kap benne több, egyenlő szerepet Max és Emília is. Aminek én igazán örültem. :) Legalább így nem csak a vége felé, vagy csak úgy közben-közben egy-egy apró információt/morzsácskát kaphattunk felőlük, hanem teljes képet. És ami külön tetszett náluk az, az, hogy szépen, lassan s fokozatosan haladt, s épült fel, s ki a kapcsolatuk. :)
Sikerült az ő párosukat is a szívembe zárni… még Max-et is, annak ellenére is, hogy amikor kiejtette a száján, azt a mondatot, hogy: {„Megmentettelek, vigyázok rád. Talán túl régóta vagy összezárva velem, ezért hiszed azt, hogy kedvelsz. Hálás vagy, és így próbálod meg kimutatni. – Idegesen a hajába túrt. – Amint magad mögött hagyod ezt az egészet és biztonságban folytathatod tovább az életed, te is így fogod gondolni.”} – legszívesebben fejbe csaptam volna… Egy tipikus macsós viselkedése okán… De mellette, tudtam, hogy ez a mondat, ez a rész, szükséges volt… Sőt mi több. Nekem kellett! Pláne meg, hogy ezt követvén, Emília alaposan a helyére tette őt. :D :)
S különösen náluk meg az tetszett, hogy a két Campell fivérhez hasonlóan, most Lena volt az, aki ésszerűen viselkedett végig, s aki viselkedésileg szintén egy kemény csajszit hozott, és olyan gondolkodási bizonylatról adott képet, mint a két férfi. Amit akartak, az mellől nem tágítottak. Sőt mi több… inkább tett is érte.
Igazán csak azt sajnáltam, hogy ilyen hamar véget ért mind a két páros története. Úgy olvastam volna még tovább. De ez így volt szép, s kerek. Mindenki azt kapta amit(akit) megérdemelt. :)
Megvallom, Aleria megjelenésére számítottam, de én azt mondom, hogy ez igen. A végére ő kellett oda, {hogy lerendezze, s lezárja azt, amit már rég meg kellett volna tennie, vagy neki, vagy másnak akár.}
És aki még meglepett, az Dylan volt… de a végén hatalmasat nőtt a szememben. Legszívesebben úgy megölelgettem volna, amikor {felhívta Max-et.} *.*
S külön boldogság volt számomra, hogy Alex is kapott egy pár jelenetet. Amiért külön ezer köszönet, és hála neked! ;) ♥♥♥
S végül… azt hiszem, azt elárulhatom, bár már nem lehet nagy titok, hogy ezzel a sorozattal, új kedvenceket kaptam a TOP listámhoz méltán. És vele, általa egy új kedvenc írónőt is. Aki megajándékozott ezzel a gyönyörű, számomra nagyon kedvelt, s szeretett műfaj stílussal. Úgy, ahogyan azt én szeretem. S amelyet bárhol, bármikor, újra és újra szívesen olvasnék, s olvasok is, és az is biztos, hogy még gyakortabban újra és újra a kezembe fogom majd venni mind a két regényt. *.*
Köszönettel tartozom ismét csak neked @Diana_L , hogy megírtad nekünk ezt a sorozatot, és külön köszönetem, amivel aligha tudnám kifejezni azt, amit okoztál nekem azzal, amikor megajándékoztál ezzel a folytatással. El sem tudom mondani, hogy mennyire boldoggá tettél, ahogyan azzal is, hogy ilyen hamar volt alkalmam, s lehetőségem elolvasni a folytatást, nem sokkal az első rész után. Köszönöm, köszönöm, köszönöm….♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥
Remélem, hogy hamarosan egy új regényt ismerhetünk majd meg általad, tőled… de addig is, még biztos, hogy elő-elő fogom majd még venni mind a két kötetet, hogy újra s újra olvashassam őket. ;)
S akárcsak az első részt, úgy ezt a részt is, nagyon ajánlom mindenkinek!!!!!

Kedvenc idézetek:

„Néha a múlt nem múlik el, nem hajlandó feledésbe süllyedni. Mellettünk marad, mintha azt mondaná: még nem végeztél velem.” 
Agatha Christie”

"Hónapokig bizonygatta magának, hogy csupán testi vágyat érzett a lány iránt, de be kellett ismernie, hogy csak áltatta magát. Végérvényesen és visszavonhatatlanul beleszeretett Helena Parkerbe."

"Vannak, akiknek tovább tart felnőniük és úgy látszik, ő is közéjük tartozik."

"Egy másodperccel később megadóan felsóhajtott és megdörzsölte az állát, ahol a lány megütötte. 
– Az ördögbe! Nem is sejtettem, hogy balkezes vagy! 
– Rosszat álmodtam… – Max egy intéssel belefojtotta a szót. 
– Felejtsük el, rendben? – Megfordult, és kiment a szobából 
– A fenébe! – Max! Állj már meg! – Emília a konyhában érte utol. Épp egy zacskó fagyasztott zöldséget vett ki a hűtőből és felé nyújtotta. 
– Tedd az öklödre. 
– Nézd! Tényleg nagyon sajnálom – egy pillanatra elhallgatott, felhúzta a vállát. – Nem tudom, mi mást mondhatnék. 
– Ne mondj semmit, oké? – Emília iménti reakciója teljesen meglepte. Nem volt az a gyámoltalan doktornő, akinek eleinte gondolta. A lány idegesen csavargatta a pólója alsó szegélyét, és a levegőben szinte tapintani lehetett a feszültséget. – Majd beteszek a szobádba egy botot és legközelebb inkább azzal bökdöslek meg, ha rémálmok gyötörnek. – Maga is meglepődött a könnyed megjegyzésen, de mindenképpen szerette volna megnyugtatni a lányt. 
Emília szeme elkerekedett a szavak hallatán. Egy darabig szótlanul nézte, majd hirtelen hangos nevetésben tört ki. A nevetéstől a hasát fogta és potyogtak a könnyei. Max egy darabig nézte a lányt, kihúzott egy széket. – Majd szólj, ha kiszórakoztad magad."

"– Nem voltál sem naiv, sem hülye – szólalt meg Gabriel halkan. Különös, sebezhető mozdulattal széttárta a karját. – Akár hiszed, akár nem, sokat jelentett nekem az az éjszaka. 
– Na, persze. Ismerlek, Gabe! Egyik ágyból ugrálsz a másikba. Behúztál az én nevem mellé is egy strigulát a kis noteszodba. Ennyi. 
– Nem ismersz! Nem ugrálok egyik ágyból a másikba. Lehet, hogy egykor ilyen voltam, de már nem. 
– Egy pillanatra elhallgatott, és komolyan a lány szemébe nézett. – Több mint egy éve nem volt senkim, Lena. Pontosan azóta, amikor rádöbbentem, hogy sokkal többet jelentesz nekem, mint egy gyerekkori jó barát. 
Lena szeme döbbenten elkerekedett. 
– Bocs, Campbell, de ezt képtelen vagyok elhinni. 
– Pedig jobb lesz, ha hozzászoksz a gondolathoz, mert nem foglak elengedni – végigsimított a lány arcán. – Tudod, hogy mennyire gyönyörű vagy? – Ujjai végigsiklottak a nyakán. – Minden egyes érintésemtől szaporábban ver a pulzusod. Érzem az ujjaim alatt, ahogy azt is érzem, hogy egyre gyorsabban veszed a levegőt. Minden áldott nap átkozom magam, hogy ellöktelek magamtól. 
– Hagyd abba, kérlek! – Lena hangja riadt suttogássá halkult. 
– Nem akarom. Nem tehetem. Meg foglak csókolni, Lena, és te hagyni fogod."

"– Ismerlek, Csibém. Hány pasival feküdtél le életedben? Rajtam kívül csupán egyről tudok. – Riadt szemek néztek vissza rá. Látta, ahogy ugrásra készen megfeszültek a lány izmai. Biztos volt benne, hogy Lena tudja, mik lesznek a következő szavai és ettől úgy megijedt, hogy legszívesebben elrohant volna. – Tudod miért? Mert soha nem feküdtél le olyannal, akit ne szerettél volna. – Gabriel egészen közel hajolt hozzá, és finoman az ajkához érintette az ajkát. – Szeretlek, édesem. Az életemnél is jobban szeretlek. És egyszer elérem azt is, hogy ezt elhidd nekem. – Megfordult, és besétált a fürdőszobába. Miután becsukta maga mögött az ajtót, hosszan kifújta a levegőt. – Csak türelem."

"Emília még soha senkivel nem találkozott, aki a szülein kívül ennyire törődött volna vele. Igaz, sokban különböznek egymástól, mégis tökéletesen összeillenek. Bármit is hoz a jövő, az ő szívében örökre különleges helyet fog elfoglalni ez a férfi."

"Lena felemelte a fejét és Gabriel szemébe nézett. Ujjai végigsimították a férfi arcát. 
– Lena – a férfi hangja mélyen karcos, és gyengéd volt. Mintha bátorítani akarná, hogy szerezze meg magának, amit akar, és ne engedje többé el. 
Gabriel Lena tarkójára csúsztatta a kezét, és maga felé húzta a lányt. Amint az ajkuk összeért, Gabriel élvezettel felnyögött, Lena pedig abban a pillanatban tudta, hogy elveszett. Gabriel Campbell végleg magához ragadta a szívét."

"Soha egyetlen nő sem volt rá még ilyen erős hatással, mint Emília. Mintha neki teremtették volna. 
Hallotta, amint az érintéseitől elakad a lány lélegzete. Végigcsúsztatta kezét a lány csípőjén, derekán, fel a karján, majd megfogta a csuklóját, és a feje fölé emelte. Emília megpróbálta kihúzni a kezét Max szorításából, de a férfi nem hagyta. 
– Ssshh! Hagyd, hogy kényeztesselek. 
– Ne! Meg akarlak érinteni! 
– Majd eljön annak is az ideje! – suttogta. 
A következő percekben semmi más nem létezett, csak a csókok, érintések, a vágyuk, ami távolra űzte a külvilágot. Max megtalálta azt, amire egész életében vágyott, pedig nem is kereste. Úgy érezte, hogy Emília karjai között végre békére lelt."

"Ott, azon az az estén, abban a kis chicagói nappaliban elkezdődött a közös jövőjük. Az a jövő, amiben Emília Malone talán eddig soha nem mert reménykedni."

Marie Rutkoski: A nyertes átka (A nyertes trilógia 1.)


Megfizethetsz-e ​​a szerelemért?
Amikor a 17 éves Kestrel egy rabszolgapiacon megvásárolja a herrani Arint, aligha sejti, hogy élete gyökeres fordulatot vesz. A valoriai birodalom ellen lázadást előkészítő Arin sem tervezi, hogy beleszeret a hazája leigázásáért felelős tábornok lányába. A herrani felkelés egy időre szerepcserére kényszeríti őket. Kestrel megmenti ugyan Arin életét, de cselekedete lehetetlenné teszi, hogy valaha is egymáséi lehessenek. Hűség, sötét titkok, párbajok, felborult értékrendek… Mi mindenért kell fizetni?
„Lélegzetelállító, tragikus, igaz.” – Kirkus Reviews
„Gazdagon megírt, lenyűgöző olvasmány a szabadságról, és hogy meddig mehet el az ember, hogy megszerezze azt.” – Miss Print, amazon
„Nagyon ajánlom mindenkinek. Minden benne van, amit imádok. Okos hősnő, régebbi kor(hoz hasonlóan berendezkedett világ), és természetesen a FIÚ. Alig várom a folytatást! :)” – GinaGiles, moly.hu
„Óóó, A nyertes átka! Bárcsak el tudnám mondani, miért imádlak és miért vágyom még többre belőled! Nincs rá szó, milyen élénkítő és csodás volt olvasni ezt a történetet!” –Alicia, amazon.com
Kinek az élete ér többet?

Nora Roberts: Bor, ​boldogság, Bretagne / A mama albérlője


Bor, boldogság, Bretagne

Nincs más rokona, ezért az elárvult Serenity meglátogatja Franciaországban élő, számára eddig ismeretlen nagyanyját. A szülei sosem említették neki, miért hagyták el az országot, és miért fordítottak hátat az övéiknek. Az arisztokrata nagymama és Christophe, azasszony unokaöccse, Kergallen grófja hidegen fogadják a lányt, mert neheztelnek az anyjára, aki annak idején megszökött egy „senkiházi művésszel”. 

Ráadásul azt hiszik, hogy Serenity apja lopta el tőlük a híres Raffaello-festményt. Christophe és a lány között hamarosan szenvedélyes érzelmek ébrednek, de addig nem gondolhatnak a jövőre, míg nem tisztázták a múltat…


A mama albérlője

Gwen Lacrosse ártatlan, naiv lányként indult útnak egy álmos déli kisvárosból New Yorkba, s a kemény munkával töltött, hosszú hónapok után most felnőtt, érett nőként tér haza. Feltett szándéka, hogy kiebrudalja az édesanyja életéből az egyik albérlőjét, Luke Powerst, mivel joggal feltételezi, hogy a híres író viszonyt kezdett a nála tizenkét évvel idősebb asszonnyal. A jóképű férfi mestere a szép szavaknak, és Gwen hamarosan rémülten döbben rá, hogy őt is behálózta…

Linda Taylor: Nevető ​harmadik / Szerelem ​árral szemben

Nevető harmadik


Amikor ​​Julia Cole jól fizető, biztos állását otthagyta, hogy elvégezhesse az angol szakot Oxfordban, nem gondolkodott a jövőjén. De most harminc felé, friss diplomásként, amikor eljött a diákhitel törlesztésének ideje, határozottan úgy érzi, rendesen elszúrta az életét. Az egyetlen hímnemű lény a közelében a rendetlen macskája, az egyetlen szórakozása és egyben kapcsolata a világgal a Nem látni és megszeretni című szombat esti sorozat. Fennmaradó idejében pedig a már unalomig ismételt „Vajon hol rontottam el?" kérdésre keresi a választ. 

Egészen addig, amíg a magas, jóképű Rob be nem lép az osztályába, ahol Julia önkéntes angoltanárként tanít, és nagy zűrt nem kavar maga körül. Hamarosan a röntgen szemekkel és radar fülekkel megáldott, ügyvédként tevékenykedő Leo, Rob bátyja is színre lép Julia barátnőjének partiján, és a lányt, mint imádatának tárgyát, megfigyelés alá vonja. De vajon Julia kiismeri-e a testvérpár valódi énjét? És melyik férfira esik a választása? Vagy esetleg a nevető harmadik lesz a befutó?


Szerelem árral szemben


"Louise-nek kimondottan rossz napja van: magányosan, másnaposan és betegen ébred. A folytatás sem nevezhető éppen diadalmenetnek. Másnap reggel kirúgja a főnöke, majd miután este bánatában becsiccsent és egy hirtelen ötlettől hajtva kipróbál egy terhességi tesztet, kiderül, hogy babát vár… ebből a korántsem mindennapi helyzetből bontakoznak ki egy alapvetően vidám, de olykor okkal vagy ok nélkül szomorkodó londoni lány mindennapjai. 

A regény fejezetről fejezetre újabb kacagtató helyzettel, számos váratlan fordulattal, sok izgalmas fejleménnyel lepi meg az olvasót. Szellemes, üdítően szórakoztató regény, remek kikapcsolódás akár napsütötte tengerpartra, akár a sötét téli estékre."

Meredith Wild: Hardline (Rád kattanva 3.)


Blake Landon olyan férfi, akinek mindene megvan – mesés gazdagság, ellenállhatatlan sárm és Erica Hathaway szerelme. A pár többször is megjárta a poklot, és amikor az élet könyörtelenül szétválasztotta őket, valahogy mégis mindig visszataláltak egymáshoz, erősebben és szerelmesebben, mint valaha.
Erica még soha nem állt ennyire közel ahhoz, hogy kimondja a boldogító igent. Ám a végleges elköteleződés határán sötét titokra bukkan Blake múltjából. Eltökélve, hogy kideríti, kicsoda is Blake valójában, kinyit egy ajtót, amely olyan világba vezeti, ami még a lány legvadabb fantáziáit is túlszárnyalja…
Meredith Wild a New York Times és az USA Today bestsellerszerzője, díjnyertes regényeit több millióan olvassák világszerte. Meredith az egyetem elvégzése után sikeres vállalkozó lett, szabadidejében pedig megvalósította gyermekkori álmát, amikor megírta élete első regényét. Azóta könyvkiadót alapított, többek között a Calendar Girl sorozatot is ő indította világhódító útjára.

A sorozat első részéről itt, második részéről itt olvashatsz!

Laurelin Paige: Hudson (Fixed 4.)


Bolondíts magadba egy lányt, taszítsd el magadtól, és nézd, amint darabokra hullik – ez Hudson Pierce megunhatatlan játéka. 

A fiatal és sármos férfi vagyonának és hatalmának köszönhetően semmiben sem szenvedett hiányt. Szerelemben azonban soha nem volt része. 

Hideg és számító lett, hiába próbálta átélni sok nő mellett az igaz érzelmet.

Phyllis T. Smith: Én, ​Livia


Történet ​​egy lányról, aki később Augustus császár felesége lett.
Majd a Római Birodalom legnagyobb hatalmú asszonya.
Livia Drusilla tizennégy éves korában kihallgatja apját és annak arisztokrata társait, akik éppen a Julius Caesar elleni merényletet tervezik. A fiatal lány éles eszű bizalmassá és apja legfőbb politikai fegyverévé válik. Vonakodva ugyan, de előnyös házasságot köt Caesar hadseregének egyik parancsnokával. Anyjától azt tanulja, egy nő is lehet hatással a közügyekre, és folyamatosan próbálja észben tartani, hogy bár kiváló érzékkel látja át a római szenátus intrikáit, mindig türelmesnek és gyakorlatiasnak kell maradnia.
De a türelemről és a ravaszságról azonnal megfeledkezik, amikor találkozik Caesar fogadott fiával és örökösével, Octavianusszal. A mindössze tizennyolc éves férfi nagy hatalma ellenére szerénynek mutatkozik, és megigézi Liviát, az újdonsült feleséget. Octavianus vagyona és befolyása egyre nő, így Livia családjának szörnyű veszéllyel kell szembenéznie. A lány éles eszét és szívét követve súlyos választásra kényszerül, melynek eredményeként nagyobb befolyása lesz Rómára, mint azt valaha is gondolta volna.

Patricia Highsmith: Carol


Az először Claire Morgan álnéven, 1952-ben kiadott szerelmi történet McCarthy Amerikájában még botrányosnak számított. Ám az azóta milliós példányszámot is meghaladó Carol-t mára a leszbikus szerelem kultuszműveként tartják számon. 

Highsmith soha többé nem írt olyan érzékien, olyan líraian, mint ebben a regényben, amelyet egy személyes találkozás ihletett.

Szűcs F. Ágnes: Egy ​perdita szerelme


Tud-e új életet kezdeni egy a sorsába már-már beletörődő utcalány? Megtud-e birkózni a rá váró veszélyekkel, veszteségekkel? A történet egy ilyen nőnek mutatja be az életének azt a szakaszát, amikor minden változik. Egy örökös harc az előitéletekkel szemben, egy örökös harc önmagával szemben. 

Kérdés, hogy mire sikerül felhagynia eddigi életével képes lesz-e megtartani a boldogságot? Egy huszonegyedik századi modern nő élete ez, tele könnyekkel, örömmel, szerelemmel, veszteségekkel és reménnyel.

Lorraine Heath: Vak végzet 1-3.

Vak végzet


Angela Bainbridge sajnos éppen rosszkor volt rossz helyen. Éppen esti sétáját teszi, amikor is éppen kirabolják a bankot egy pár mexikói. Mivel Angela meglátta az arcukat a banda vezére úgy dönt, Lee Raven, kénytelen magukkal vinni a lányt, csakhogy később derül ki, hogy felesleges volt elrabolniuk mivel a lány vak. 

De sajnos már vissza vinni se tudják, így elviszik magukkal a szállás helyükre. Angela megismerkedik az egész családdal és beilleszkedik közéjük, Lee-be pedig egyenesen beleszeret. De a szülei és barátai sikeresen rátalálnak. És Lee-t letartóztatják. Mi lesz így a két szerelmessel?

Házasság receptre



Amint Kit Montgomery belépett Ashton Robertson életébe, a nő tudta, hogy szíve örökre a rámenős angol nőcsábászé lesz. Évekkel később Ashton bátyja elhatározza, hogy húgát Kithez adja feleségül, hogy legnagyobb álmát teljesítse. Noha Ashton tudta, hogy Kit szíve soha nem lesz igazán, az övé, karjaiban megtalálta azt a szabadságot, amelyre egész életében vágyott. De vajon néhány nap a Paradicsomban kárpótol-e egy életnyi visszautasításért? 

Kit olyan ember volt, aki mindennap a saját maga által teremtett pokolban élt és egy olyan döntés súlyát cipelte a vállán, amelyet egyetlen férfinak sem kellene meghoznia. Ashton szelíd bája és szenvedélyes lelke – mellyel az élet minden pillanatát élvezni tudta – lassan meghódította a megrögzött nőcsábászt. kit nemsokára azon kapta magát, hogy mindent megtesz azért, hogy Ashtonnak megmutassa a világot és, hogy maga mellett tartsa…de egy reménytelen fickó vajon képes lesz-e elengedni az egyetlen nőt, aki megmentheti a lelkét?

Egy ​botrányhős hálójában


Lydia Westland kisasszony rongyosra olvasott Illemtankönyvével érkezik Londonba. Egyetlen cél vezérli: egy igazi angol lordhoz kíván feleségül menni. Az első nemes, aki útjába akad, nem más mint, Rhys Rhodes, Blackhurst márkija, akiről bármint elmondhatnának, csak azt nem, hogy úriember, akire Lydia vágyik. A pletykák szerint annyira tönkretette magát, hogy egyetlen nő sem kíván közelebbi kapcsolatba kerülni vele. 

Mikor Rhys már úgy érzi, esélye sincs egy igazi szerelemre, Lydia besétál az életébe. A lány elragadóan ártatlan, mégis tüzes, temperamentumos viselkedése imponál Rhysnak. Bár vágyik arra, hogy magáévá tegye a lányt, a szíve mélyén tudja, hogy tisztesség nő nem menne hozzá feleségül. Úgy tűnik, Lydia kívülről fújja már az összes illemszabályt, de Rhys megtanulta, hogy a szabályokat fel lehet rúgni és talán nem is egyszer sikerülhet megtörni a gonosz varázslatot, és ő is elnyerheti méltó boldogságát…

Kalapos Éva: Nagy ​döntések (D.A.C. 5.)


A sorozat ötödik részében Flóra és barátai életük egyik legnagyobb kihívásával szembesülnek, ami alapjaiban rengeti meg az eddig se eseménytelen, de azért nyugodt gimis világukat. A probléma középpontjában Ági és Ákos áll, de miközben Flóráék minden erejükkel próbálnak segíteni nekik, Ginny is egyre különösebben kezd viselkedni. 

Eközben pedig közeledik az utolsó tanév, a nyelv – vizsgák, a szalagavató, és hőseink hirtelen ijesztően közel kerülnek az olyan távolinak hitt jövőhöz tarts velünk, nevess, sírj, töprengj és keresd a megoldásokat a D.A.C. jól ismert csapatával.

A sorozat első négy részéről itt olvashatsz!

Gail Carriger: Szívtelen (Napernyő Protektorátus 4.)


A lélektelen Lady Alexia Maccon ismét alaposan benne van… ezúttal azonban a baj nem a saját hibájából szakadt rá. Amikor egy őrült kísértet megfenyegeti a királynőt, Alexia veszi kezébe az ügyet – és a nyomok a férje sötét múltjába vezetnek. Mindezt megtetézi a húga (döbbenetes!) csatlakozása a szüfrazsett-mozgalomhoz, Madame Lefoux legújabb találmánya és tarajos zombisülök áradata – Alexiának arra sem marad ideje, hogy saját előrehaladott terhességével foglalkozzék. 

Sikerül rájönnie, ki akarja megölni Viktória királynőt, mielőtt túl késő lenne? Megint a vámpírok szervezkednek, vagy az áruló ezúttal farkasbundát visel? És egészen pontosan micsoda fészkelte meg magát Lord Akeldama második legjobb szekrényébe??

A sorozat eddigi részeiről itt olvashatsz!

Adriana Trigiani: Lucia, ​Lucia / Szerelmem, ​Nella

Lucia, Lucia


Az 1950-es években, a csillogó, élettel teli New Yorkban játszódó Lucia, Lucia egy szenvedélyes, önálló gondolkozású fiatal nő lélegzetelállító történetét mutatja be, akinek egész életét megváltoztatja az a döntése, hogy a szívére hallgat.A műből ugyanaz a derűs hangvétel és humor árad, mint az Életünk legszebb nyara című regényből, ám a Lucia, Lucia a New York-i életérzést is felöleli. 

A regény bemutatja az olasz nagycsaládok bonyolult érzelmi viszonyait is, ám elsősorban mégis egyetlen nő története, aki hisz benne, hogy ebben az ígéretekkel teli világban egymaga is megkaphat – mert meg kell kapnia – mindent.


Szerelmünk, Nella


Az Életünk legszebb nyara és a Lucia, Lucia című regényeivel Magyarországon is kedvelté vált amerikai bestseller-szerző, Adriana Trigiani új regényének főhőse kemény, okos, törekvő lány, majd asszony, Nella. Sorsa, élete egyrészt karriertörténet a megvalósuló amerikai álomról, az olasz bevándorló Castelluca család három generációjának küszködéséről, tragédiáiról, majd érvényesüléséről, sikereiről, ugyanakkor fordulatos és megható regény a szerelem erejéről – és határairól.
A Szerelmem, Nella különös értéke, hogy egy rendkívüli asszony sorsán keresztül vonzó öniróniával fűszerezve részletes és érzékletes bepillantást nyújt a kisvárosi élet mindennapjaiba, miközben azt az illúziót kelti, hogy az olvasó is részese e különös világnak.

Adriana Trigiani: Életünk ​legszebb nyara


A ​​virginiai hegyek között bájos kisváros húzódik meg: Big Stone Gap. Lakosai szinte mind ismerik egymást, életük-haláluk nyitott könyv egymás előtt. Amikor például a „városi vénlány”, a harmincöt esztendős, félig olasz, félig ír származású helybeli patikus, Ave Maria Mulligan látogatót fogad, városszerte megindul a pletyka – ugyan mit kereshet nála a jóképű, nőtlen zenetanár? És mit fecseg ki róla a város ügyvédjének szívesen hallgatózó felesége? 

A kisváros kisebb-nagyobb eseményeinek sorában fontos változásokra is sor kerül; az olasz származású amerikai írónő nagy beleérzéssel, szeretettel rajzolja meg mind amerikai, mind olasz szereplőit, kibontakozó románcait, láttatja a kisváros apróbb-nagyobb eseményeit – melyek sorában nagy jelentőségre tesz szert a világhírű filmsztárnak, Elizabeth Taylornak és politikai ambíciókat dédelgető férjének kis híján tragédiába forduló „kampánylátogatása”. És Ave Maria harmincöt éven át szinte eseménytelen élete egyszer csak nagy fordulatot vesz, amikor egy titkokat feltáró levél váratlan események sorát indítja el… Lehet, hogy élete legszebb nyara következik?

Mary Higgins Clark: Csak ​a dallam él tovább


A ​​New York Times bestseller szerzője, a „feszültségteremtés királynője", 100 millió eladott példánnyal a valaha volt legnépszerűbb szerzők egyike.
Legújabb, nagy sikerű krimije éppúgy felkerült a legfontosabb sikerlistákra, mint Clark szinte minden műve.
A fiatalon megözvegyült Lane Harmon, az ötéves Katie édesanyja lakberendező, fényűző otthonokba bejáratos. Egy alkalommal, amikor főnöke megbízza, hogy rendezzen be egy szerény sorházat, meglepve tapasztalja, hogy a megbízó nem más, mint egy híres-hírhedt pénzember felesége. A férj, Parker Bennett, két éve tűnt el a Karib-tengeren hajózva. A cégben lévő ötmilliárd dollárral együtt…
Vajon él-e még? Vajon köze van-e a milliárdokhoz? És vajon mit tud a feleség?
Lane egyre jobban belebonyolódik az ügybe, és egyre közelebb kerül Bennették fiához, míg végül már megszállottan próbálja bizonyítani a család ártatlanságát.
Azzal azonban nem számol, hogy ezzel magát és kislányát is veszélybe sodorja…
Botrány, csalás, árulás és szerelem – a kritikusok és az olvasók szerint ez az ötvenkötetes Clark életének egyik legjobb regénye.
Először a pénz a tét.
Azután a szerelem.
Végül az életed.

Jeanne Ryan: Nerve ​– Idegpálya


Amikor a kissé visszahúzódó Vee egyszer csak belecsöppen egy interneten követhető bátorságpróba-játékba, hirtelen azzal szembesül, hogy a névtelen irányítók mindent tudnak róla. Olyan nyereményekkel kecsegtetik, melyek után az EzVagyokÉn oldalán vágyakozott, majd a számára tökéletes pasival, a dögös Iannel szervezik egy csapatba.

Először jó mókának tűnik a dolog – a rajongók buzdítására egyre kockázatosabb feladatokat hajtanak végre, egyre értékesebb jutalmakért. De az események komoly fordulatot vesznek, amikor öt másik játékossal egyetemben egy titkos helyszínre irányítják őket, ahol a fődíjért kell harcba szállniuk, s a mindent vagy semmit játékban már az életük a tét. 

Jeanne Ryan első regénye izgalmas thriller, egyszerűen letehetetlen olvasmány.

Nick Cutter: A ​falka / Mélység

A falka


Tim ​​Riggs cserkészparancsnok minden évben egyszer útra kel egy cserkészcsapattal – úgynevezett falkával – a kanadai vadonba. A Falstaff-szigeten töltendő három napos táborozás, hegymászás és túlélési ismeretek elsajátítása nem csak számára, de a fiatal cserkészeknek is az igazi nyaralást jelenti. Mégis, sehogy sem tud szabadulni az érzéstől, hogy ez az év valamiért más lesz, mint a többi. Valami várni fog rájuk a sötétben. Valami végtelenül gonosz…
Éjszaka érkezik hozzájuk. Ijesztően vékony, zavarbaejtően sápadt és telhetetlenül éhes. Egy kimondhatatlan gyötrelmektől szenvedő férfi, szervezetében valami titokzatos szörnyűséggel, ami gyorsabban terjed a félelemnél. A szárazföldtől elvágva a csapatnak olyan borzalmakkal kell szembenéznie, amelyhez foghatót a tábortűz körül elmesélt legrémisztőbb történetekben sem tudtak volna kitalálni. A túléléshez meg kell küzdeniük a félelmeikkel, a tomboló elemekkel… és végül egymással is.
Nick Cutter részben A legyek urát, részben a 28 nappal későbbet idéző, magával ragadó és feszes tempójú regénye egyenesen a rettegés legmélyére taszít, a sötétség szívébe, ahol a félelem uralkodik a józan ész felett.
„A frászt hozta rám, le sem tudtam tenni. Igazi horror a legjobb fajtából.”
Stephen King
„Utazás a félelem és elkeseredettség vad világába… sokáig kísérteni fogja az olvasót.”
Christopher Golden
„A falkában nincs megállás. Zseniális és mélyen felkavaró regény, amit nem lehet letenni. Egyszerűen végig kell olvasni.”
Jonathan Maberry
„Egyes thrillerektől borzongunk, másoktól libabőrösek leszünk. A falkától kiugrunk a bőrünkből… Cutter vizuális megoldásai súlyosan nyomasztóak és rendesen betalálnak. Nem szégyen csak jól megvilágított, forgalmas helyeken olvasni.”
Kirkus Reviews

Mélység


Különös ​​járvány tizedeli a világot: a Kórtól az emberek elkezdenek felejteni. Előbb apró dolgokat, mint például hol hagyták a kulcsaikat, majd később egészen komolyakat, kezdve a vezetéstől a beszédig. Végül a testük elfelejt működni, és meghalnak. Gyógymód nincs – egészen egy szenzációs felfedezésig.
Kutatók a Csendes-óceánban, a Mariana-árok mélyén találnak egy ambróziának elnevezett anyagot, ami az első vizsgálatok alapján nem csak a Kórt, de minden más betegséget is képes meggyógyítani.
Az óceán mélyén felállított különleges laboratóriummal azonban megszakad a kapcsolat. Egy kis létszámú mentőcsapat indul útnak, hogy kiderítsék, mi történt, és hamarosan olyan borzalmakkal szembesülnek, melyekhez képest a Kór általi halál már egyáltalán nem tűnik ijesztőnek.
Nick Cutter az utóbbi pár évben hívta fel magára a figyelmet vérfagyasztó horroraival, a műveiről Clive Barker és Stephen King is nagy elismeréssel nyilatkozott. Most végre bemutatkozik Magyarországon is, eddigi legfélelmetesebb könyvét tartja kezében az olvasó.

Pierce Brown: Vörös lázadás-trilógia

Vörös ​lázadás


„Elképesztő ​​fordulatokban bővelkedő, letehetetlen regény… egyaránt kötelező a klasszikus sci-fit és az új iskola epikus dísztópiáit kedvelőknek.”
Examiner.com
A fiatal Darrow a Marson él, bányász, és Vörösnek született, a színekről elnevezett kasztokra épülő társadalom legalacsonyabb rétegébe. Fáradtságot nem ismerve kockáztatja az életét a beomló alagutak és lándzsaviperák közt abban a hitben, hogy sorstársaival lakhatóvá teszi a bolygó felszínét a jövő generációi számára. Darrow még sosem látta a szabad égboltot, ám a kötelességét mégis teljesíti, mert reméli, hogy emberfeletti munkájával a saját gyermekeinek is jobb életet teremt. Egy nap azonban megtudja, hogy a Vörösök elől eltitkolják az igazságot, ugyanis a Mars felszíne már alkalmas az emberi életre. Méghozzá nem is akármilyenre.
Igazságot követelve a kasztjának és bosszúra szomjazva meggyilkolt szerelme miatt Darrow csatlakozik a földalatti ellenálláshoz, hogy megdöntse az Aranyak zsarnoki uralmát. S céljának elérésében semmi sem gátolhatja meg… Még az sem, hogy olyanná kell válnia, mint gyűlölt ellenségei.

Arany ​háború



„Brown ​​a biztos helyett rendre a váratlant választja az Arany háborúban. Az orbitális csavarok kirántják a talajt az olvasó lába alól.”
Entertainment Weekly
Az Arany háborúban folytatódik Darrow tragédia kovácsolta bosszúhadjárata: eltökélten vezeti harcba elnyomott népét a szabadságért egy hazugságokra épült elitista utópiában. Arannyá vált ő is, és belülről tervezi megdönteni a Társadalmat. Azonban nem csak leggyűlöltebb ellenségeit kell legyőznie, hanem a benne lakozó bosszúvágyat is, hogy végül erőszakos polgárháború helyett világa újjászületését hozza el.
Ha a Vörös lázadás egy letehetetlenül olvasmányos, folyamatosan pörgő, végig lebilincselő kezdet volt, akkor az Arany háború egy még brutálisabb adrenalinlöket: az olvasó fék nélkül száguld a szereplőkkel a folyamatos akciójelenetek, űrharcok és politikai intrikák közt. Helyenként kegyetlen, máskor nagyon is emberi élet-halál történet a bosszúról egy felejthetetlen főszereplővel – Pierce Brownt joggal tartják az akció sci-fik egyik legnagyobb reményű új szerzőjének.

Hajnalcsillag


„A ​​Vörös lázadás-trilógia utolsó részében, az elsöprő erejű és azonnal beszippantóHajnalcsillagban már nem csak a tétek, de a világ is óriási: bődületes üldözési jelenetek és a háttérben csendben megvívott riválisharcok váltják egymást fénysebességgel, a filmszerű párbeszédek pedig rég nem látott eredetiséggel gerjesztik a feszültséget.”
Entertainment Weekly
Darrow békében élt, de az ellenségei háborúba kényszerítették. Az Arany uralkodók felakasztották a feleségét és rabszolgasorba taszították a népét. Ő azonban nem törődött bele a sorsába, nem adta fel: mindent kockáztatva beépült az Aranyak közé, és lehetetlent nem ismerve harcolt és élt túl mindent, hogy végül elindíthassa a forradalmat, ami darabjaira szedi a marsi rendszert.
Most eljött az idő, a forradalom kezdetét veszi.
Pierce Brown a Vörös lázadás-trilógiával robbant be 2014-ben a sci-fibe, és a hirtelen sikerének köszönhetően mára olvasók milliói rajonganak érte a világ minden táján. AHajnalcsillag a megkoronázása e diadalmenetnek, egyben méltó befejezése az utóbbi évek legnépszerűbb sci-fi sorozatának.

William R. Forstchen: Egy ​másodperccel később (Később 1.)


Terrortámadás éri az Amerikai Egyesült Államokat, mégpedig az egyik legrettegettebb módon, az elektromágneses hullámot (EMP) gerjesztő, pusztító fegyverrel.
Egy háború, melyet egyetlen másodperc alatt elveszít Amerika, egy háború, mely a középkorba robbantja vissza a világ legerősebb országát. Nincs áram, nincs kommunikáció, leállt a közlekedés, fogyóban a gyógyszerek, őrjöngő bandák uralják az országot, az emberek éheznek és a túlélésért küzdenek. Mit tehet ebben a helyzetben egy volt katona, aki meg akarja menteni a családját, a hazáját, ha úgy tetszik, a modern civilizációt?
Az amerikai Kongresszus folyosóin már megjelenése előtt úgy emlegették a regényt, mint az apokaliptikus thrillert, melyet minden amerikainak el kell olvasnia. A történetet a Pentagonban is reálisnak nevezték, a fegyvert pedig úgy tartják számon, mint amely egyetlen pillanat alatt térdre kényszerítheti az Egyesült Államokat.

Ursula Poznanski: Erebos


Nick megszállottja az Erebos című számítógépes játéknak, ami kézről kézre jár az iskolájában. A szabályok elég szigorúak: mindenki csupán egyetlen esélyt kap, hogy Erebost játszhasson. Játék közben egyedül kell lenni és senkinek sem szabad róla beszélni. Aki ezeket megszegi, vagy nem teljesíti a küldetéseit, kiesik, és többé nem is tudja elindítani a játékot. De ami a legérdekesebb: az Erebos olyan megbízásokat ad, amelyeket nem a virtuális világban, hanem a valóságban kell végrehajtani. A képzelet és a valóság zavarosan összemosódik. 

Aztán a játék arra utasítja Nicket, hogy öljön meg egy embert…

Robert Littell: Legendák


A ​​CIA terepen dolgozó ügynökéből magánnyomozóvá lett Martin Odum múltbeli identitásai – avagy a CIA szóhasználatával élve: „legendái” – labirintusában bolyong elveszetten. Gyakran teszi fel magában a kérdést: vajon ő tényleg Martin Odum? Nem inkább Dante Pippen, az IRA robbantási szakértője? Vagy Lincoln Dittman, az amerikai polgárháború kutatója? Mialatt élete nyugodtabb pillanataiban ezen töpreng, és hol többszörös személyiségzavarra, hol gondosan elvégzett agymosásra gyanakszik, különös megbízást kap egy fiatal orosz nőtől: kerítse elő váratlanul és titokzatos módon eltűnt sógorát, hogy izraeli felesége végre elválhasson tőle.
Odum továbbra se tudja, hogy ki ő valójában, és bízhat-e bárkiben, de újra életre kelti magában a szunnyadó ügynököt, hogy elvégezze a munkát. Beutazza a földgolyót, s közben számos veszéllyel kell szembenéznie, ám egyik sem olyan hátborzongató, mint „a tükörképek rengetege”, hiszen ott bolyongva a múlt felidézése éppúgy végzetes lehet, mint a felejtés.
A Legendák című regényt különösen izgalmassá teszik a jelen és múlt eseményei közötti állandó váltások, valamint a mesteri cselekményszövés; remekül ábrázolja az állandó feszültségből táplálkozó paranoiát, és közben döbbenetes pontossággal mutatja be a nemzetközi kémkedés világát. Robert Littell A Cég című regényével vált világszerte ismertté – ezt követően írta meg a Legendákat. A Newsweek egykori kelet-európai tudósítója napjaink vitathatatlanul legjobb amerikai kémregényírója.

Renée Knight: Cáfolat


Amikor Catherine Ravenscroft, a boldog házasságban élő, elismert dokumentumfilm-rendező egy nap ismeretlen könyvet talál az éjjeliszekrényén, kíváncsian belelapoz. Fogalma sincs, hogyan került hozzá A vadidegen című regény, de a feszültségteljes cselekmény hamar magával ragadja. Aztán rájön, hogy ez nem egy kitalált történet.
A vadidegen félreérthetetlenül azt a napot idézi fel számára, amelyen sötét titok gazdája lett – ezt rajta kívül egyvalaki ismerte, ő azonban régóta halott. Catherine-t évtizedek után utoléri a múlt, és szép lassan darabokra hullik az élete. Egyetlen lehetősége marad: szembenézni azzal, mi is történt valójában azon a napon, még ha a megrázó igazság tönkre is teheti az életét.
A kritikusok szerint az angol Renée Knight bemutatkozó regénye a Holtodiglan és A lány a vonaton méltó utódja, a külföldi sikerlistákat már meghódította.

Ian Rankin: Pokolvidék


Eltűnt ​​egy egyetemista Edinburgh-ban… Ám nem egy közönséges egyetemistáról van szó, hanem egy rendkívül jómódú bankár lányáról. A sokat tapasztalt John Rebus felügyelőnek valami azt súgja, hogy ez nem egy szokásos ügy, a bőséges szülői apanázsból élő lány nem afféle lázadó, aki bosszantani akarja az apját. Két szálon indulhat meg a nyomozás: egy kis koporsóba rejtett, fából faragott, parányi babát találnak egy vízesés lábánál, nem messze a kastélytól, ahol a lány szülei élnek, és felbukkan egy internetes szerepjátékot irányító titokzatos cyberguru. 

Összeér ősi és modern – részben a szerencsétlen körülmények következtében, részben a kérges szívű detektívnek köszönhetően, aki még mindig jobban kedveli a bakelitlemezt, mint az MP3-at. A Lothian és körzete rendőrkapitányság nyomozóiból összeálló csapat munkához lát, Rebus felügyelő a nem sok jót ígérő történelmi anyaggal foglalkozik, míg kolléganője, Siobhan Clarke felveszi a harcot a virtuális Quizmasterrel. 

Siobhan elég fiatal ahhoz, hogy kiismerje magát a világhálón, de vajon elég idős-e és elég bölcs-e ahhoz, hogy eligazodjon ebben a bonyolult ügyben? Rebus hamarosan fogas kérdéssel találja szembe magát: van-e valami kapcsolat a vízesés lábánál elhelyezett koporsó és az egyik edinburgh-i hegyoldalban, 1836-ban talált tizenhat hasonló koporsó között? Sikerül-e időben megtalálnia a választ? Vagy újabb koporsók bukkannak fel ebben a játékban, ahol igazi és virtuális életek jelentik a tétet, s ahol talán minden a megfelelő időzítésen múlik?

Philip Kerr: Halálos ​március (Berlin Noir 1.)


„Imádtam ​​a fal leomlása előtti Berlint. A leghangulatosabb város volt az egész világon! Sötét és karcos, akárcsak én."
A skót származású Philip Kerr jogot és filozófiát hallgatott az egyetemen – többnyire németül. Ekkor ásta bele magát a 20. századi Németország történetébe, különösen a náci ideológia érdekelte. 1989-ben jelent meg első detektívregénye, a Halálos március – ebben a kötetben találkozhatunk először Bernie Günther nyomozóval, a Berlin Noir-sorozat főszereplőjével.
Günther szókimondó, cinikus és kétségtelenül acélos humorú férfi. Az első világháborúban tisztként szolgált, a bűnügyi rendőrség kötelékében pedig 11 évet húzott le: eltűnt emberek, jórészt zsidók után nyomozott.
A Halálos márciusban Kerr 1936-ba kalauzol, felvonultatva a film noir kelléktárát: adott egy magányos nyomozó, egy komor és korrupt város, és persze nem hiányozhat egy igazi femme fatale sem, akit a kor ünnepelt színésznője, Ilse Rudel testesít meg. Megelevenedik előttünk az 1936. évi berlini nyári olimpia, belecsöppenünk egy ékszerrablásba, tanúi lehetünk annak, amint a nyomozás során Günther konfliktusba kerül a hatóságokkal, míg végül egy koncentrációs táborban találja meg az ügy kulcsfiguráját. Ha tetszett a Budapest Noir és a Bűnös Budapest-ciklus többi része, biztosan magába szippant a Berlin Noir rejtélyekkel teli világa!

Peter Swanson: Egy ​gyilkosság ára


Ha ​​tönkremegy a házasságod, elválhatsz. Néha azonban nem a válás a legjobb megoldás…
Ted egy reptéri bárban összeismerkedik a titokzatos és gyönyörű Lilyvel. Váltanak pár szót, és kiderül, hogy ugyanazzal a járattal utaznak Bostonba, a gépük azonban késik. Néhány pohár martini után már sok mindent megtudnak egymásról, talán többet is, mint kellene: a férfi még azt is elárulja, hogy attól tart, a felesége megcsalja, és tréfásan megjegyzi, a legszívesebben megölné az asszonyt. A vicc azonban komolyra fordul, amikor Lily felajánlja, hogy segít neki megvalósítani a tökéletes gyilkosságot. Vajon tényleg véghezviszik a tervüket? És mennyi az esélyük arra, hogy büntetlenül megússzák? Mekkora árat kell fizetniük egy kósza ötletért? 
Árulás és bosszú – ezek mozgatják Peter Swanson zseniális pszichológiai thrillerének szereplőit. A regényt nem véletlenül hasonlítják a Holtodiglanhoz és a Két idegen a vonatonhoz: a rafinált cselekményszövés fogva tartja, a váratlan fordulatok pedig az utolsó mondatig képesek megdöbbenteni az olvasót.

P. D. James: Ártatlan ​vér


Philippa Palfrey-t, akit egy jómódú házaspár fogadott örökbe, régóta foglalkoztatja, hogy kik lehetnek vér szerinti szülei. Arról ábrándozik, hogy valójában egy arisztokrata és egy szobalány titkos szerelmének gyümölcse. Amikor betölti a tizennyolcadik életévét, a törvény lehetővé teszi, hogy kiderítse magáról az igazságot. Addig ismeretlen származása azonban szörnyű titkot rejt, döbbenetes felfedezése örökre megváltoztatja az életét. Philippa hamarosan rájön, hogy nem ő az egyetlen, akit érdekel, hol lehetnek a szülei… 

Az Ártatlan vér kitűnő lélektani krimi P. D. James tollából, amely az önazonosságnak és az élet értelmének a kérdéseit kutatja. 

„A Krimi műfajában a művészet csúcsa" The Times 

„Egyre gyorsabban vert a szívem a végkifejlet felé." Evening Standard 

„Lebilincselő pszichológiai tanulmány vérségről, bűnről és bosszúról" Sunday Telegraph 

„Feszültséggel teli, feszes írás, melyben a pszichológiai csavarok ravaszul kavarják fel az olvasót.” The New York Times

Mitch Cullin: Mr. ​Holmes


– De miért ide jött? – kérdezte. – Miért önhöz?
Felhő úszott a nap elé, hosszú árnyékot vetett a parkra.
– Gondolom, a remény hajtotta – mondta Holmes. – Úgy rémlik, az a hírem, hogy tudom a megoldást olyankor is, ha az események reménytelen irányba fordulnak.
1947-et írunk. A 93. életévében járó, régóta visszavonult Sherlock Holmes egy parasztházban él a távoli Sussexben házvezetőnőjével és annak serdülő fiával. Mindennapjaiban méhészkedik, naplót vezet és elméje gyengülése ellen hadakozik.
Holmes nem sejti, hogy élete alkonyán még egy eset vár rá. Egy eset, melynek megoldásához vissza kell tekintenie a múltba, ahol válaszokra lelhet olyan kérdésekre is, amiket még sosem tett fel magának. Válaszokra az életről, szerelemről és az elme képességeinek határáról.
Mitch Cullin csodálatos története a feledés elleni küzdelemről lenyűgözte a kritikusokat, a kötetből Bill Condon rendezésében és Ian McKellen főszereplésével nagy sikerű film is készült.

Jaroslav Rumpli: Gabonakörök


A death metal rövid története
Az ​​igazság pont olyan, mint a gabonakörök. Ha az ember benne van a közepében, akkor nem látja, ha felülről nézi, akkor meg nem érti.
Gyilkosság történik egy bevásárlóközpontban. Az országos hírű sebész nem mindennapi brutalitással végez a játékbolt angyali szépségű eladónőjével. Az eset egyértelműnek tűnik, de a bírósági tárgyalás során egyre gyötrőbben merül fel a kérdés: valóban ő tette? Egy külvárosi ház udvarába becsapódik egy ejtőernyős. Baleset történt, vagy önszántából vetett véget az életének? Tragikus véget ér egy rutinműtétnek induló veseátültetés. Isteni beavatkozás történt, vagy csupán egy szerencsétlen véletlen? Egy death metal banda énekesének arcát letépi egy medve. Ő csak a málnáit őrizte. A regény narrátora rezignált távolságtartással figyeli a körülötte zajló bizarr eseményeket és legszívesebben elbújna valahová, hogy egész nap zsonglőrködhessen.
Jaroslav Rumpli művének nincs előzménye a szlovák irodalomban. Egymásba fonódó sorsok, összenőtt életek, fekete humor és kiszámíthatatlan fordulatok jellemzik ezt az egyszerre izgalmas krimiként és szövevényes családregényként is olvasható könyvet.

Vélemény #71 #72 #73 #74 #75 #76 #77 #78 #79 #80

Marilyn Miller: A ​vezér Alexander Salvatore maga a megtestesült romlás, akit hajt a bosszúvágy és a hatalom iránti éhség. Mindenek f...